Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

I,II i III TYDZIEŃ KWIETNIA

Drodzy Rodzice,

w ostatnim czasie rozmawialiśmy o życiu na wsi, o zwierzętach w zagrodzie i na pastwisku, o sadzie. Wskazywaliśmy owoce, które rosną na krzewach i na drzewach. Klasyfikowaliśmy zwierzęta według wybranych cech. Poznaliśmy nazwy miejsc, w których mieszkają zwierzęta na wsi: obora, stajnia, kurnik, chlew. Rozmawialiśmy o właściwościach zdrowotnych produktów mlecznych. Podczas dyskusji używaliśmy pojęcia nabiał. Dowiedzieliśmy się, które zwierzęta są ssakami, i co je wyróżnia.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską j. Kreśliliśmy szlaczki i kształty literopodobne.

Wykonaliśmy makietę wiejskiej zagrody. Lepiliśmy z plasteliny zwierzęta. Samodzielnie i wspólnie naśladowaliśmy odgłosy zwierząt mieszkających na wsi.

Posługiwaliśmy się liczebnikiem głównym i porządkowym 7. Zapamiętywaliśmy kształt cyfry 7. Tworzyliśmy zbiory siedmioelementowe.

Podczas zabaw wykonywaliśmy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Rozmawialiśmy tez  o znaczeniu pracy rolnika dla wszystkich ludzi. Porównywaliśmy narzędzia, których dawniej używano na roli, z maszynami używanymi dziś. Poznaliśmy nazwy: pług, brony, orka, traktor, kombajn, siewnik, motyka.

Rozmawialiśmy o tym, jakie czynności wykonuje codziennie rolnik, a jakie dzieci w przedszkolu. Używaliśmy nazw pór dnia: świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór.

Przyporządkowywaliśmy różne czynności rolnika do pór roku.

Dowiedzieliśmy się, jak i dzięki komu powstaje chleb (rolnik, młynarz, piekarz), jak młyny wyglądały dawniej, a jak wyglądają dziś. Wymienialiśmy różne zbożowe produkty (mąka, kasze, płatki owsiane itp.).

Podczas zabaw logopedycznych ćwiczyliśmy sprawność aparatu mowy.

Uczestniczyliśmy w licznych zabawach ruchowych w sali przedszkolnej i w ogrodzie.  Dodatkowo od dwóch tygodni gościmy w naszej grupie  przedstawicieli , którzy opowiadają nam super bajki i sami możemy w nich uczestniczyć,  opowiadać o tym co czujemy.

 W ubiegły czwartek   była super atrakcja -kino sferyczne  i oglądaliśmy  film pt. Sekrety wszechświata wewnątrz specjalnej kopuły . Dzięki temu że film wyświetlany był w technologii 360 stopni   mogliśmy poczuć się jak w prawdziwej przestrzeni kosmicznej.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o różnych zawodach i ich znaczeniu dla wszystkich ludzi.
  • Wizyta w skansenie, oglądanie dawnych maszyn rolniczych i urządzeń wykorzystywanych na wsi.
  • Wspólne wypieki (chleba, ciastek zbożowych itp.).
  • Zabawy w przeliczanie.
  • Zabawy w klasyfikowanie czynności według podanej cechy.
  • Zabawy w rysowanie obrazka zgodnie z poleceniami (po prawej stronie znajduje się…, u góry w lewym rogu jest…).
  • Zabawy w wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się taką samą sylabą (nuty – numer, koło – korek itp.).
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
  • Rozmowy o ulubionych zwierzętach wiejskich.
  • Wizyta na wsi / w folwarku – zwrócenie szczególnej uwagi na zamieszkujące tam zwierzęta i ich domy.
  • Oglądanie książek / filmów na temat ssaków.
  • Wspólne degustowanie różnych produktów mlecznych, próby zrobienia masła.
  • Zabawy w wyszukiwanie podobnych zwierząt według wybranej cechy.
  • Zabawy w przeliczanie różnych przedmiotów w otoczeniu lub na ilustracjach.
  • Zabawy w naśladowanie zwierząt (głosu i sposobu poruszania się).
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie

 

 

NA GÓRĘ