Drodzy Rodzice,
w ostatnim czasie rozmawialiśmy o życiu na wsi, o zwierzętach w zagrodzie i na pastwisku, o sadzie. Wskazywaliśmy owoce, które rosną na krzewach i na drzewach. Klasyfikowaliśmy zwierzęta według wybranych cech. Poznaliśmy nazwy miejsc, w których mieszkają zwierzęta na wsi: obora, stajnia, kurnik, chlew. Rozmawialiśmy o właściwościach zdrowotnych produktów mlecznych. Podczas dyskusji używaliśmy pojęcia nabiał. Dowiedzieliśmy się, które zwierzęta są ssakami, i co je wyróżnia.
W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską j. Kreśliliśmy szlaczki i kształty literopodobne.
Wykonaliśmy makietę wiejskiej zagrody. Lepiliśmy z plasteliny zwierzęta. Samodzielnie i wspólnie naśladowaliśmy odgłosy zwierząt mieszkających na wsi.
Posługiwaliśmy się liczebnikiem głównym i porządkowym 7. Zapamiętywaliśmy kształt cyfry 7. Tworzyliśmy zbiory siedmioelementowe.
Podczas zabaw wykonywaliśmy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do słuchanej melodii.
Rozmawialiśmy tez o znaczeniu pracy rolnika dla wszystkich ludzi. Porównywaliśmy narzędzia, których dawniej używano na roli, z maszynami używanymi dziś. Poznaliśmy nazwy: pług, brony, orka, traktor, kombajn, siewnik, motyka.
Rozmawialiśmy o tym, jakie czynności wykonuje codziennie rolnik, a jakie dzieci w przedszkolu. Używaliśmy nazw pór dnia: świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór.
Przyporządkowywaliśmy różne czynności rolnika do pór roku.
Dowiedzieliśmy się, jak i dzięki komu powstaje chleb (rolnik, młynarz, piekarz), jak młyny wyglądały dawniej, a jak wyglądają dziś. Wymienialiśmy różne zbożowe produkty (mąka, kasze, płatki owsiane itp.).
Podczas zabaw logopedycznych ćwiczyliśmy sprawność aparatu mowy.
Uczestniczyliśmy w licznych zabawach ruchowych w sali przedszkolnej i w ogrodzie. Dodatkowo od dwóch tygodni gościmy w naszej grupie przedstawicieli , którzy opowiadają nam super bajki i sami możemy w nich uczestniczyć, opowiadać o tym co czujemy.
W ubiegły czwartek była super atrakcja -kino sferyczne i oglądaliśmy film pt. Sekrety wszechświata wewnątrz specjalnej kopuły . Dzięki temu że film wyświetlany był w technologii 360 stopni mogliśmy poczuć się jak w prawdziwej przestrzeni kosmicznej.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
- Rozmowy o różnych zawodach i ich znaczeniu dla wszystkich ludzi.
- Wizyta w skansenie, oglądanie dawnych maszyn rolniczych i urządzeń wykorzystywanych na wsi.
- Wspólne wypieki (chleba, ciastek zbożowych itp.).
- Zabawy w przeliczanie.
- Zabawy w klasyfikowanie czynności według podanej cechy.
- Zabawy w rysowanie obrazka zgodnie z poleceniami (po prawej stronie znajduje się…, u góry w lewym rogu jest…).
- Zabawy w wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się taką samą sylabą (nuty – numer, koło – korek itp.).
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
- Rozmowy o ulubionych zwierzętach wiejskich.
- Wizyta na wsi / w folwarku – zwrócenie szczególnej uwagi na zamieszkujące tam zwierzęta i ich domy.
- Oglądanie książek / filmów na temat ssaków.
- Wspólne degustowanie różnych produktów mlecznych, próby zrobienia masła.
- Zabawy w wyszukiwanie podobnych zwierząt według wybranej cechy.
- Zabawy w przeliczanie różnych przedmiotów w otoczeniu lub na ilustracjach.
- Zabawy w naśladowanie zwierząt (głosu i sposobu poruszania się).
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie