Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu
Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. O NAS

O NAS

Grażyna Wójcik

 

MISJA PRZEDSZKOLA INTEGRACYJNEGO NR 4 W WYSZKOWIE

 

Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może.”

Janusz Korczak

 

Te słowa Janusza Korczaka wyznaczają mi od pięciu lat kierunek moich działań, a specyfika przedszkola integracyjnego jest całkowicie z nimi związana.

W obecnym szybko zmieniającym sie świecie placówka przedszkolna wymaga doskonalenia swojego funkcjonowania, ale nie należy tego robić metodą głębokich zmian, lecz poprzez stopniowe wyznaczanie nowych celów i zadań, dlatego myśląc o kolejnych latach chcę kontynuować wszystkie moje dotychczasowe działania , wykorzystując zdobyte już doświadczenie.

Zadaniem dyrektora i wszystkich pracowników przedszkola jest robić wszystko, aby każde dziecko, czy to zdrowe czy z różnymi niepełnosprawnościami, czuło się w tym przedszkolu jak u siebie w domu, aby wiedziało, że jest akceptowane i bezpieczne, , że wszystko , cokolwiek robimy, robimy po to, aby wspomóc go w dalszym rozwoju .

Zamierzam :

  • wyrównywać szanse edukacyjne dzieci tak, aby na dalszym etapie edukacyjnym, jakim jest szkoła, mogły uniknąć porażek i łatwiej im było wejść w rolę ucznia

  • wspomagać rozwój i edukację dzieci w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych

  • kreować postawy aktywne, twórcze oraz wspierać działania dziecka w różnych dziedzinach jego aktywności

  • rozbudzać zainteresowania otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym.

  • rozbudzać wiarę dziecka we własne możliwości

  • pomagać dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć

  • traktować każdego dziecko indywidualnie i podmiotowo

  • wdrażać do zachowań społecznie akceptowanych

  • przygotowywać dzieci do przeżywania sukcesu, ale również do radzenia sobie z porażkami

  • wspomagać w terapii dzieci z niepełnosprawnościami

  • umożliwić rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki oraz aktywnie współpracować z Radą Rodziców

 

Celem wszystkich działania podejmowanych w grupie integracyjnej jest pomoc w rozwoju dziecku zdrowemu i niepełnosprawnemu , umożliwienie bycia sobą wśród innych, rozwijanie wiary we własne siły i możliwości , zwiększanie samoakceptacji , wykształcanie odpowiedniej motywacji i umiejętności do pokonywania trudności, uwrażliwienie na drugiego człowieka. Moi celem jest przygotować dzieci do pełnego udziału w życiu społecznym.

 

 

Grażyna Wójcik

 

WIZJA PRZEDSZKOLA INTEGRACYJNEGO NR 4 W WYSZKOWIE

 

 

PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE :

 

  • zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym

  • współpracuje z rejonową poradnią psychologiczno – pedagogiczną i poradniami specjalistycznymi

  • planuje zajęcia dziecka zgodnie z podstawą programową w trosce o prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz przebieg wychowania i kształcenia dzieci

  • prowadzi obserwacje pedagogiczne w celu poznania możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, opracowuje działania wspomagające

  • analizuje gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole w roku poprzedzającym przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej

  • rozwija zainteresowania i zdolności dzieci

  • zapewnia opiekę niezbędnych specjalistów/terapeutów

  • prowadzi edukację zdrowotną wśród dzieci poprzez doskonalenie sprawności fizycznej oraz kształtowanie świadomości zdrowotnej i nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu i w domu

  • systematycznie informuje rodziców o zadaniach przedszkola, o sukcesach i kłopotach ich dzieci oraz zachęca rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola

  • wspomaga indywidualny rozwój dziecka poprzez wypracowanie i wdrażanie metod i form pracy dostosowanych do możliwości wychowanka niepełnosprawnego

  • uwrażliwia na drugiego człowieka i jego potrzeby,

  • współpracuje z ekspertami, organizacjami i działającymi na rzecz wspierania rozwoju dzieci

  • prowadzi terapię dzieci niepełnosprawnych

  • współdziała i udziela wsparcia rodzicom dzieci niepełnosprawnych , organizuje szkolenia, warsztaty , pomaga w kontaktach ze specjalistami i uzyskaniu świadczeń socjalnych

  • jest miejscem , w którym stawia się na mądre wychowanie

 

OFERUJEMY DZIECIOM:

  • wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia wspomagające rozwój i uzupełnianie deficytów dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi

  • opiekę logopedyczną i psychologiczną

  • zajęcia z dogo i hipoterapeutą

  • rehabilitację ruchową z fizjoterapeutą

  • zajęcia integracji sensorycznej

  • zajęcia wczesnego wspomagania rozowju

  • funkcjonalne i estetyczne sale zajęć oraz sale terapii i doświadczania świata z różnorodnym sprzętem

  • kolorowy , duży plac zabaw

  • obszerną bibliotekę dla dzieci

  • nowoczesne pomoce dydaktyczne do zajęć

  • bezpośredni kontakt z przyrodą, sztuką

 

ABSOLWENCI NASZEGO PRZEDSZKOLA SĄ:

  • aktywni, twórczy, chętni do działania

  • okazują szacunek , są wrażliwi na potrzeby innych

  • mają ukształtowane poczucie własnej wartości

  • są dobrze przygotowani do następnego etapu edukacji

  • są tolerancyjni wobec innych, odmiennych postaw i przekonań

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

Biorąc pod uwagę zdobyte już doświadczenia podczas pierwszej kadencji kierowania placówką, wiem, że dobre relacje z rodzicami oraz współpraca ze środowiskiem lokalnym przynosi szeroko pojmowane korzyści zarówno dla placówki, a przede wszystkim dla wychowanków. Uznając rodziców jako równorzędnych partnerów chciałabym wykorzystać ich zaangażowanie oraz potencjał do osiągnięcia celu jakim jest stworzenie przedszkola twórczego, otwartego i przyjaznego zarówno dla dzieci jak i ich rodziców.

Przedmiotem mojej uwagi będzie:

  • dążenie do jednolitych działań wychowawczo – dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego,

  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami i zdobycie wzajemnego zaufania

  • zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu planami i programami pracy,

  • angażowanie rodziców w realizację programów innowacyjnych, ekologicznych, profilaktycznych i zdrowotnych,

  • przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,

  • inspirowanie rodziców do włączania się w życie przedszkola i grupy

  • zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola2

  • ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.

Znając potrzeby środowiska lokalnego i oczekiwania rodziców można uzyskać ich przychylność, włączyć świadomie w działalność placówki i osiągnąć obopólne korzyści.

 

Współpracując ze środowiskiem lokalnym pragnę:

 

  • kształtować postawy społeczne

  • kształtować nawyk dbania o bezpieczeństwo własne i innych

  • uświadamiać dzieciom , jak ważne jest ludzkie życie, nauka udzielania pierwszej pomocy

  • uwrażliwiać na drugiego człowieka i jego potrzeby,

  • włączając się w akcje charytatywne udzielać pomoc potrzebującym

  • integrować się z niepełnosprawnymi – dziećmi i dorosłymi

  • rozwijać zainteresowania i zdolności dzieci

  • rozwijać i kształtować umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach oraz miejscach użyteczności publicznej

  • prezentować zdolności i umiejętności dzieci

  • poznawać ciekawe zawody i miejsca pracy

  • poszerzać kontakty zawodowe poprzez kontynuację z lokalnymi instytucjami

 

 

Współpraca z rodziną dziecka i jednoczenie się społeczności lokalnej wokół przedszkola umożliwi pozyskanie wszelkiej pomocy i środków do stworzenia dzieciom optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju i funkcjonowania przedszkola na najwyższym poziomie.

 

 

 

 

 

 

ZARZĄDZANIE PRZEDSZKOLEM

 

W swojej koncepcji kierowania przedszkolem nadal chcę opierać się na ustalaniu priorytetów niezbędnych do organizacji i funkcjonowania placówki pod kątem utrzymania jak najwyższego poziomu pracy dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczej, realizacji celów określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz działań zgodnych z przepisami prawa i wymagań, jakie stawia przede mną Ministerstwo Edukacji Narodowej .

 

KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA 2019 -2024

 

  • PRZYJAZNE OTOCZENIE - stworzenie miejsca , które będzie budziło tylko pozytywne emocje, w którym każdy , czy to dziecko czy dorosły, będzie czuł się bezpiecznie i komfortowo

 

  • PROFESJONALNA KADRA -to zespół kreatywnych, ambitnych, twórczych, oddanych dzieciom , identyfikujących sie z przedszkolem nauczycieli i specjalistów

 

  • INNOWACYJNE PROGRAMY - to szukanie, ulepszanie, wprowadzanie nowych rozwiązań - programowych, organizacyjnych lub metodycznych , mające na celu poprawę jakości pracy przedszkola oraz wpływających na atrakcyjność i wyjątkowość naszego przedszkola

 

  • OTWARCIE NA DZIECKO - największym dobrem jest dobro dziecka, więc należy przygotować go na odnoszenie sukcesów , ale także radzenia sobie z trudnościami, stworzenie każdemu dziecku szansy rozwoju na miarę jego możliwości.

 

  • OTWARCIE NA ŚRODOWISKO - to umożliwienie dzieciom bezpośredniego kontaktu z otaczającą nas rzeczywistością, co przełoży się na chęć poznawania świata, na umiejętność funkcjonowania w społeczeństwie, na komunikowanie się z nim oraz nauka szacunku i współodpowiedzialności za otaczającą nas przyrodę

.

Zaproponowana przeze mnie koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Integracyjnego nr 4 w Wyszkowie zawiera takie kierunki działania, które będą rozwijały i poszerzały mocne strony placówki, a w miarę możliwości likwidowały słabe strony jej funkcjonowania. Postaram się być nowoczesnym dyrektorem, menedżerem placówki oświatowej, kierować zakładem pracy w sposób nowatorski, twórczy i efektowny, chętnie współpracując z personelem, rodzicami i społecznością lokalną.

Funkcja dyrektora przedszkola jest funkcją szczególną, gdyż musi łączyć w sobie umiejętności zarządzania na wielu płaszczyznach: administracyjnej, kadrowej, ekonomicznej, pedagogicznej, społecznej, jak również bycia czynnym nauczycielem.

By sprostać powyższym zadaniom niezbędne jest posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu zarządzania, przepisów prawa oraz szeroko pojętej wiedzy pedagogicznej i psychologicznej, a takcie skutecznego jej wykorzystywania w praktyce. Mijające lata na stanowisku dyrektora to przede wszystkim opanowywanie wielu wiadomości i umiejętności z różnych dziedzin. To także praktyczna umiejętność kierowania placówką oświatową i zespołem ludzi.

Styl kierowania jaki obrałam w trakcie trwania mojej kadencji to styl zintegrowany, nastawiony zarówno na pracowników jak i na postawione zadania. Mam zamiar nadal poprzez swoje zaangażowanie i własny przykład takiej postawy, mobilizować mój zespól do efektywnej pracy. Jako dyrektor koordynuję wszystkie działania w placówce i dbam o jej ciągły rozwój. Satysfakcję sprawia mi, gdy dobrze mówi sie o placówce, ale największą przyjemność sprawia to, że dzieci dobrze czują się w naszym przedszkolu, są uśmiechnięte, wesołe, szczęśliwe, kochają swoje panie, rodzice są zadowoleni, a pracownicy bez stresu wykonują swoje obowiązki. Wszystkie opisane działania to wynik dobrej i efektywnej pracy całego zespołu

Dyrektor Przedszkola Integracyjnego na lata 2019-2024

mgr Grażyna Wójcik

p { direction: ltr; line-height: 0.18cm; text-align: justify; background: transparent none repeat scroll 0% 0%; }p.western { font-family: "Times New Roman", serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: "Times New Roman"; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: "Times New Roman"; font-size: 10pt; }

NA GÓRĘ