Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

II i III TYDZIEŃ KWIETNIA

 

Drugi tydzień kwietnia upłynął nam pod hasłem ,,Jestem kulturalny""

Podczas zajęc dzieci wróciły do omawiania wartości „wiara w siebie”. Pomogło im w tym wysłuchanie opowiadania pt.: „O żabce, która uwierzyła w siebie” M. Szeląg. Dzięki niemu przedszkolaki dowiedziały się, że warto jest uwierzyć w siebie i z uporem dążyć do realizacji własnych marzeń, tak jak uczyniła to bohaterka opowiadania – mała żabka Rechotka.

            Podczas zajęć dydaktycznych dzieci zastanawiały się, co to znaczy być kulturalnym. Już we wtorek przypomniały sobie magiczne słowa: proszę, przepraszam i dziękuję oraz sytuacje, w których się ich używa. W czasie popołudniowych wtorkowych zajęć przedszkolaki poznawały tajniki kulturalnego zachowania się przy stole i ćwiczyły je podczas spontanicznych zabaw tematycznych, np.: „W restauracji”.

            Kolejnego dnia przedszkolaki zgłębiały temat „Klub Przyjaciół Przyrody”. Dzieci wysłuchały wiersza „Pojemniki” A. Frączek  i rozmawiały na temat segregacji odpadów. Przecież „Kulturalny człowiek nie wyrzuca śmieci byle gdzie!” – zgodnym chórem ogłosiły przedszkolaki i ochoczo zabrały się za segregowanie przygotowanych przez nauczycielkę „śmieci” do odpowiednich pojemników…

            Podczas czwartkowego spaceru w okolicy naszego przedszkola szukaliśmy z dziećmi pojemników do selektywnej zbiórki odpadów,wyrzucalismy śmieci do właściwych pojemnikówzgodnie z zasadami segregacji.

11 kwietnia 2024 roku w przedszkolu czekała na dzieci ciekawa niespodzianka. Do naszego predszkola przyjechało Kino sferyczne, dzieci miały okazję obejrzeć film pt.,, Przygody mieszkańców rafy koralowej"'.

            W trakcie pobytu Waszych dzieci w przedszkolu pamiętamy również o ćwiczeniach przygotowujących do nauki czytania i pisania, takich jak ćwiczenia artykulacyjne i ćwiczenie słuchu fonematycznego np.: zabawa z rymowanką oraz ćwiczenia motoryki małej, np. malowanie farbami.

 

W trzecim tygodniu kwietnia przedszkolaki podczas działań edukacyjnych wyruszyły na wieś i tam przyglądały się zwierzętom gospodarskim oraz ich życiu.

            Podczas zajęć o wartościach dzieci kontynuowały rozmowy o szczerości. Wysłuchały opowiadania M. Szeląg pt. „O  małej kózce kłamczuszce”, na podstawie którego dowiedziały się, dlaczego szczerość jest tak ważna i jakie konsekwencje niesie za sobą nieustanne okłamywanie innych. Utwór stał się również inspiracją do wykonania pracy plastycznej pt. „Kłamstwa na obrazku”.

            W tym tygodniu zgłębialiśmy przede wszystkim temat wsi i zwierząt żyjących w gospodarstwie. Dzieci różnicowały obrazki przedstawiające wieś i miasto, opisując charakterystyczne cechy obu tych miejsc. Rozmawiały także na podstawie ilustracji o pojazdach, których używa się na wsiach oraz brały udział w zabawie ruchowej „Traktorem czy konno?” . Słuchały również wiersza pt. „Co słychać na wsi”  W. Chotomskiej, który stał się wstępem do rozmowy o zwierzętach, a także do zabawy ortofonicznej „Rozmowa zwierząt” i zabawy ruchowej „Na wsi”. Innym wierszem, na podstawie którego przedszkolaki poznały większość zwierząt wiejskich był utwór A. Tyszki pt. „Kot Bazyli”. Dzieci rozwiązywały również zagadki o zwierzętach wiejskich, tańczyły do popularnej piosenki „Kaczuszki”, bawiły się w tradycyjną zabawę „Gąski, gąski do domu!” oraz grały w memory „Co otrzymujemy od zwierząt?”. Podczas zajęć matematycznych  brały udział w zabawie dydaktycznej „Dwie czy cztery nogi?” i ćwiczeniach klasyfikacyjnych „Na wiejskim podwórku”, „Zwierzątka do domu”.

            Czwartkowe zajęcia poświęcone były świnkom. Dzieci rysowały to zwierzę zgodnie z wierszykiem W. Szumanównej. Następnie wysłuchały piosenki pt. „Świnki” oraz wykonały do niej ilustrację ruchową.

Drodzy Rodzice, w ramach kontynuacji tematu o wiejskich zwierzętach zachęcamy do rodzinnego wyjazdu na wieś, aby dziecko mogło zobaczyć i doświadczyć różnych wiejskich zwierząt. Nawet najlepsza ilustracja czy film nie jest w stanie oddać rzeczywistości, w której czterolatek ciekawy świata i chętny do eksplorowania go wszystkimi zmysłami będzie mógł pogłaskać kota czy konia, nakarmić królika czy posłuchać odgłosów z chlewika czy kurnika.

NA GÓRĘ