Drodzy Rodzice!
W minionych tygodniach postanowiliśmy poszerzyć wiedzę na temat świąt wielkanocnych, kontynuować rozwijanie zakresu umiejętności językowych, muzycznych, ruchowych, sprawić, by dzieci stawały się mądrzejsze każdego dnia. Rozpoczęliśmy okres rozmów o mądrosci.
Dzieci:
-poznały polskie tradycje ludowe, związane z obchodzeniem świąt wielkanocnych,
-poszerzyły słownictwo, nazywając elementy stołu wielkanocnego,
-kultywowały tradycję przygotowanie koszyka do poświęcenia,
-kształtowały umiejętność wypowiadania się na określony temat,
-nawiązywały do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych,
doskonaliły umiejętność
wykonywania zadania według instrukcji,
-kształciły umiejętność respektowania poleceń,
-poznały zwierzątka kojarzone z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych,
-kształtowały wrażliwość na barwę instrumentu,
-rozwijały zdyscyplinowanie podczas wspólnego muzykowania,
-zdobywały wiedzę o wsi i jej mieszkańcach,
-ćwiczyły koncentrację uwagi i budowanie wypowiedzi podczas słuchania opowiadania „Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia”,
-uczyły się spostrzegawczości i rozwijały logiczne myślenie podczas zabawy poszukiwawczej typu ciepło – zimno,
-kolorowaly zwierzęta i rysowały dla nich domki- rozwijając motorykę małą;
brały udział w wyścigach z jajkami,
uczyły się dobierać przeciwstawne pary,
-poznały nową piosenkę z morałem „Była sobie żabka mała”,
-ćwiczyły rozpoznawanie zwierząt, które wiążą się z Wielkanocą,
-poznały zwyczaj lanego poniedziałku.
Przedszkolaki biorąc aktywny udział w zajęciach poznały wiele tradycji i zwyczajów związanych z świętami Wielaknocnymi.