Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

OSTATNI TYDZIEŃ MARCA

Drodzy Rodzice!

            Trwa przedświąteczny czas, podczas którego przygotowujemy się do nadchodzącej Wielkanocy. To ona była też tematem tego tygodnia.

            W poniedziałek dzieci poznały nową wartość – „tradycję” i rozmawiały o niej na podstawie wiersza M. Szeląg pt. „Wielkanocny stół”, nazywając tradycyjne potrawy wielkanocne. Po omówieniu wiersza przedszkolaki wzięły udział w zabawie tematycznej „Szykujemy wielkanocny stół” i zabawie ruchowej „Do wielkanocnego stołu!”. Podczas spaceru po najbliższej okolicy przyglądaliśmy się świątecznym dekoracjom ulic, wystawom sklepowym, symbolom wielkanocnym w oknach domów. Dzieci bawiły się tego dnia również w zabawę integracyjną „Jajo”, zabawę ruchową „Jajeczka do święconek” oraz brały udział w „Lekcji ciszy i milczenia” wg Marii Montessori, ćwiczeniu wyciszającym i ćwiczącym koordynację wzrokowo-ruchową podczas spacerowania stopa za stopą po obwodzie elipsy.

            We wtorkowym „Kąciku Dobrego Startu” przedszkolaki poznały nową piosenkę pt. „Wzorek na pisance”, której rytm wygrywały na grzechotkach. Podczas ćwiczenia komunikacji  „Pisanki ze sznurka” rozmawiały o kształcie jajek i układały je ze sznurków, a podczas ćwiczeń ruchowych i rytmicznych same tworzyły ilustrację ruchową do poznanej piosenki.

Tego dnia rozmawialiśmy również o baziach. Czterolatki wzięły udział w zabawie tematycznej „Kotki czy kot?”, zabawie integracyjnej „Gdzie jest kotek?”, zabawie sensorycznej „Miłe czy niemiłe?”, zabawie ruchowej „Wędrująca gałązka”, wysłuchały wiersza pt. „Kolorowe bazie” J. Ficowskiego oraz wykonały prace plastyczne „Bazie”. Podczas spaceru po najbliższej okolicy prowadziliśmy obserwacje przyrodnicze, szukaliśmy wierzb z baziami, przyglądaliśmy się „kotkom” na ich gałęziach.

            W środę głównym tematem zajęć były pisanki. Dzieci, rozwiązały zagadkę „Jajko”, brały udział w zabawie ruchowej z rymowanką „Tobie barwne jajo dam”  oraz wycinały kolorowe pisanki, które później posłużyły jako pomoce dydaktyczne do wielu zabaw, głównie matematycznych – do zabawy klasyfikacyjnej „Segregujemy pisanki”, zabawy doskonalącej umiejętności dodawania i odejmowania „Liczymy jajeczka”, zabawy w rytmy „A co po tej pisance?”, zabawy ruchowej „Wymieńmy się pisankami”. 

            W czwartek czterolatki rozwiązywały zagadki świąteczne związane z wielkanocnymi symbolami, brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych poświęconych tematyce wielkanocnej oraz  poznały nową piosenkę – „Śniadanko baranka”. Po wysłuchaniu utworu, rozmawiały o jego treści i melodii, nauczyły się słów refrenu, wzięły udział w zabawie do piosenki oraz w zabawie słuchowej „Gdzie jest baranek?”. W ogrodzie przedszkolnym bawiły się w chowanego oraz układały bazie z kamyków. Czwartkowe popołudnie było poświęcone działaniom praktycznym bowiem dzieci siały owies i wykonały baranki z papieru i waty.

           

            Podczas spotkań z językiem angielskim przedszkolaki na podstawie zabawy ruchowej „Happy Easter” poznały nowe słownictwo: jajka – a egg, zając – a bunny, owca – a sheep, Wesołych Świąt! – Happy Easter!.

            Drodzy Rodzice, prosimy o wprowadzanie dziecka w świąteczne przygotowania w Waszych domach. Aby kształtować w małym człowieku poczucie świątecznej jedności i zwyczaj kultywowania wielkanocnych tradycji, należy go od maleńkości zapraszać do wspólnego przygotowywania świątecznych potraw, wspólnego malowania jajek, tworzenia koszyczka wielkanocnego itp. , bo zgodnie z przysłowiem „Czym skorupka za młodu nasiąknie...”

NA GÓRĘ