Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

II i III TYDZIEŃ MARCA

Drodzy Rodzice,

w minionym tygodniach na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji dyskutowaliśmy o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie, oraz o wiosennych kwiatach. Poznaliśmy części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i dyskutowaliśmy, jakie są ich funkcje. 

Pełnymi zdaniami opowiadaliśmy o tym, co należy robić, by zdrowo rosnąć.

Wykonaliśmy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów. Rozpoznawaliśmy różne kolory.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską g. Kreśliliśmy szlaczki i kształty literopodobne. W słyszanych wyrazach rozróżnialiśmy głoske g.

Poznaliśmy cyfrę 6, kolorowe motylki pomogły nam utrwalić jej kształt, kreślimy po śladzie, dzięki zabawom matematycznym posługiwaliśmy się liczebnikami porządkowymi.

Samodzielnie przygotowywaliśmy nasz przedszkolny mały ogródek w  sali zgodnie z prawidłową kolejnością czynności, zasialiśmy owies i rzeżuchę  samodzielnie codziennie dbając o te roślinki

Wspólnie wykonywaliśmy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Rozmawialiśmy o wiosennych porządkach domowych i pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie. Na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń dyskutowaliśmy o roślinach rosnących w szklarni i ogrodzie botanicznym, a także o sposobach ich pielęgnacji.

 Podczas spacerów  obserwowaliśmy i opisywaliśmy wiosenne zwyczaje ptaków.

 W czasie zabaw orientacyjnych używaliśmy określeń: na, w, obok, za, przed.

Wykonywaliśmy prace plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny i materiałów przyrodniczych . Z pomocą naszych pan udało nam się wykonać piękne palmy wielkanocne.

Również w tym tygodniu przywitaliśmy  nową porę roku Wiosnę.  Wykonaliśmy Marzanne i razem z piosenką i kolorowym korowodem pożegnaliśmy zimę a powitaliśmy Wiosnę!

21 marca w naszym przedszkolu  świętowaliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa, Dzień Kolorowej Skarpety. Dowiedzieliśmy się  że ta data jest nieprzypadkowa, nawiązuje do obecności 3 chromosomu w 21 parze chromosomów, a kolorowe skarpetki to  symbol solidaryzowania się z osobami z zespołem Downa.

Uczestniczyliśmy w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami gimnastycznymi itd.) lub bez nich.

  

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o egzotycznych roślinach, które mogą rosnąć w szklarniach.
  • Oglądanie albumów o roślinności egzotycznej oraz rodzimej.
  • Obserwowanie ptaków, próby ich rozpoznawania i utrwalanie nazw.
  • Zabawy w przeliczanie elementów i porównywanie liczebności zbiorów.
  • Zabawy w określanie: Który w szeregu jest…? - układanie różnych przedmiotów w szeregu i podawanie kolejności z wykorzystaniem liczebników porządkowych od 1 do 6. 
  • Zabawa w szukanie rymujących się wyrazów.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
  • Rozmowy o tym, dlaczego można lubić wiosnę.
  • Wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin.
  • Przyglądnie się roślinom w parkach, w domu. Pobudzanie zmysłów – wąchanie i oglądanie kwiatów, dotykanie łodyg, liści, kolców.

Wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności – szczególnie warzyw i owoców. Rozwijanie doznań smakowych, zabawy w próbowanie różnych składników z zamkniętymi oczami.

  • Zabawy w tworzenie zbiorów siedmioelementowych według podanej cechy.
  • Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydają różne ptaki.
  • Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń – jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NA GÓRĘ