Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

III TYDZIEŃ MARCA

Drodzy Rodzice!

            W tym tygodniu przedszkolaki podczas działań edukacyjnych wyruszyły na wieś i tam przyglądały się zwierzętom gospodarskim oraz ich życiu.

            Podczas zajęć o wartościach dzieci kontynuowały rozmowy o szczerości. Wysłuchały opowiadania M. Szeląg pt. „O  małej kózce kłamczuszce”, na podstawie którego dowiedziały się, dlaczego szczerość jest tak ważna i jakie konsekwencje niesie za sobą nieustanne okłamywanie innych. Utwór stał się również inspiracją do wykonania pracy plastycznej pt. „Kłamstwa na obrazku”. Dzieci ozdabiały i nakleiły także na swoje „rośliny wartości” kolejne serce, serce do omawianej wartości „szczerość”. Tego dnia przypomnieliśmy sobie zabawy z ubiegłego tygodnia: „Kłamczuch”, „Jestem kłamczuchem” oraz bawiliśmy się w nowe: „Prezent” w oparciu o metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawę „Szczery i kłamczuch” rozwijającą koncentrację uwagi i „Wybuchowy prezent” ćwiczącą szybkość reakcji.

            We wtorkowym „Kąciku Dobrego Startu” powróciliśmy do piosenki pt. „Ogródek”, podczas śpiewania której dzieci rytmicznie uderzały o cztery woreczki umieszczone na kartce (w czerech jej kątach). Podczas ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowego „Co to może być?” przedszkolaki poznały nowy wzór – prostokąt i porównywały go z poprzednim wzorem – kwadratem. Następnie tworzyły z plasteliny cztery wałeczki, którymi wyklejały prostokąt, rysowały prostokąty na kaszy wysypanej na tacce i próbowały rysować prostokąty – rabatki na kartce.

            W tym tygodniu zgłębialiśmy przede wszystkim temat wsi i zwierząt żyjących w gospodarstwie. Dzieci różnicowały obrazki przedstawiające wieś i miasto, opisując charakterystyczne cechy obu tych miejsc. Rozmawiały także na podstawie ilustracji o pojazdach, których używa się na wsiach oraz brały udział w zabawie ruchowej „Traktorem czy konno?” . Słuchały również wiersza pt. „Co słychać na wsi”  W. Chotomskiej, który stał się wstępem do rozmowy o zwierzętach, a także do zabawy ortofonicznej „Rozmowa zwierząt” i zabawy ruchowej „Na wsi”. Innym wierszem, na podstawie którego przedszkolaki poznały większość zwierząt wiejskich był utwór A. Tyszki pt. „Kot Bazyli”. Dzieci rozwiązywały również zagadki o zwierzętach wiejskich, tańczyły do popularnej piosenki „Kaczuszki”, lepiły ulubione zwierzątka z zagrody z plasteliny, bawiły się w tradycyjną zabawę „Gąski, gąski do domu!” oraz grały w memory „Co otrzymujemy od zwierząt?”. Podczas zajęć matematycznych czterolatki brały udział w zabawie dydaktycznej „Dwie czy cztery nogi?” i ćwiczeniach klasyfikacyjnych „Na wiejskim podwórku”, „Zwierzątka do domu”.

            Czwartkowe zajęcia poświęcone były świnkom. Dzieci rysowały to zwierzę zgodnie z wierszykiem W. Szumanównej. Następnie wysłuchały piosenki pt. „Świnki” oraz wykonały do niej ilustrację ruchową.

W czwartek również żegnaliśmy zimę paląc Marzanny na naszym placu. Każde dziecko miało tego dnia dwie różne skarpetki i wzięło udział w zajęciach łączonych z innymi grupami, żeby dowiedzieć się co oznaczają tego dnia różne skarpetki. W ten sposób Ananaski dowiedziały się, co to jest zespół Downa.

            Piątkowe zajęcia poświęcone były krowom i krówkom. Przedszkolaki wysłuchały wiersza pt. „Deser” L.J. Kerna i rozmawiały na jego temat. Utwór ten stał się również inspiracją do wykonania pracy plastycznej „Wesołe krówki”.Podczas spotkań z językiem angielskim dzieci brały udział w zabawie językowej „Wiejskie zwierzęta”, która wprowadziła nowe słownictwo: świnia – a pig, krowa – a cow, kura – a hen,  koń – a horse, kaczka – a duck.

            Drodzy Rodzice, w ramach kontynuacji tematu o wiejskich zwierzętach zachęcamy do rodzinnego wyjazdu na wieś, aby dziecko mogło zobaczyć i doświadczyć różnych wiejskich zwierząt. Nawet najlepsza ilustracja czy film nie jest w stanie oddać rzeczywistości, w której czterolatek ciekawy świata i chętny do eksplorowania go wszystkimi zmysłami będzie mógł pogłaskać kota czy konia, nakarmić królika czy posłuchać odgłosów z chlewika czy kurnika.

            W następnym tygodniu zajmiemy się tematyką świąteczną, ponieważ już wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. A więc czas na świąteczne przygotowania.

 

NA GÓRĘ