Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się, co to jest DOCIEKLIWOŚĆ. Uczyliśmy się zadawania pytań – już rozumiemy, że należy pytać o wszystko, co nas interesuje, i że nie ma pytań nieważnych. Odbyliśmy wiele wypraw w Kosmos, a dzięki nim nauczyliśmy się odróżniać gwiazdy od planet, wiemy, dlaczego czasem jest noc, a czasem dzień, jak ważna jest praca astronauty i jak wiele trzeba umieć, żeby KIMŚ zostać. Znamy nazwy planet w Układzie Słonecznym i wiemy, że Słońce to gwiazda.
Często pracowaliśmy w zespole, bo wiele możemy się nauczyć od swoich kolegów i koleżanek; poza tym pracować razem jest weselej.
Poznaliśmy nową literę p, P. Umiemy ją nazwać, znaleźć, kreślić w powietrzu i na kartonie; dlatego możemy przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.
Jeszcze lepiej dodajemy i odejmujemy na kasztanach, fasolkach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, =. Zaczynamy rozumieć, co to znaczy ułożyć zadanie z treścią do obrazka– na razie układa je pani, a my rozwiązujemy.
Poznaliśmy piosenkę Kosmiczna wyprawa; śpiewaliśmy ją, bawiliśmy się przy jej melodii, graliśmy na instrumentach.
Wiemy, dlaczego kamień i papierowa kulka spadają tak samo szybko– jeśli chcecie, to Wam o tym opowiemy. Cały czas poznajemy historię ZIPPIEGO- ten program uczy nas radzić sobie z różnego rodzaju smutkiem, rozdrażnieniem. W tym tygodniu przygotowaliśmy SZASZŁYKI OWOCOWE-w ramach programu „Kulinarne przysmaki-co lubią przedszkolaki”.
Uczesniczyliśmy również w zajęciach z gimnastyki korekcyjnej, lekcji religii, w zajęciach z rytmiki. W ramach programu „Czyste powietrze wokół nas” byliśmy na spacerze –sprawdzaliśmy czy wokół nas SĄ DYMY…
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie z dzieckiem spędzać czas na działaniu i doświadczaniu, np. sprawdzać, jak zachowują się różne przedmioty upuszczane z tej samej wysokości; sprawdzić, czy woda ucieknie z dziurawej butelki, kiedy upuścimy ją z wysokości swojego wzrostu;
– zachęcać do zadawania pytań lub samemu stawiać pytania: Jak myślisz, dlaczego…;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m,l,t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p: układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; tworzyć wyraz nielogiczne i je odczytywać;
– wspólnie z dzieckiem majsterkować tak, by to ono wymyślało, planowało i działało;
– bawić się w układanie zadań do sytuacji, np. sytuacja na spacerze, gdzie obok siebie na stojaku stoją 4 miejskie rowery; pytanie do dziecka: Jak myślisz, ile kół jest na tym stojaku?
W przyszłym tygodniu i NIE TYLKO:
- prosimy o uzupełnienie „rzeczy na zmianę”- kiedy jest potrzeba wymiany np. spodni-okazuje się , że nie ma w co się przebrać;
- przeziębienia nie omijają naszej grupy; prosimy obserwować dzieci i nie przyprowadzać chorych- mamy dzieci z obniżoną odpornością, które bardzo długo przechodzą infekcje;
- prosimy o dostarczenie ZGODY NA WYJAZDY NA BASEN (najpóźniej do wtorku -5 marca)- więcej informacji w następnym podsumowaniu
Zapraszamy do galerii zdjęć.