Drodzy Rodzice!
Zajęcia przeprowadzone metodą projektu w listopadzie (dotyczące misia) przyniosły dzieciom wiele radości i dały satysfakcję w poszukiwaniu odpowiedzi na interesujące je pytania, dlatego postanowiliśmy powtórzyć ten rodzaj zajęć. Tym razem będziemy wspólnie odkrywać tajemnicę mleka. To z pewnością będzie świetna zabawa.
Zabawa jest niezwykle ważna w życiu każdego malucha, pozwala poczuć się dziecku komfortowo, daje mu poczucie bezpieczeństwa, wyzwala endorfiny, które nazywamy hormonem szczęścia. Poprzez zabawę w tym tygodniu dzieci:
rozwijały wiedzę ogólną,
czerpały radość z przekazywania wiedzy i umiejętności innym,
budowały pozytywny obraz własnej osoby,
poznały rodzaje mleka,
rozwijały zdolności komunikacyjne,
wyrażały w rozmowie szacunek wobec innych osób,
doskonaliły orientację przestrzenną,
ćwiczyły umiejętnoś
konstruowania budowli przestrzennych,
dostrzegały znaczenie hodowli zwierząt,
odróżniały niskie i wysokie dźwięki,
rozwijały słuch muzyczny,
ćwiczyły motorykę dużą podczas zabaw muzyczno-ruchowych,
rozwijały kreatywność w zabawach z użyciem produktów spożywczych,
kształtowały umiejętność koncentracji uwagi na zadaniu, samodzielnego planowania prac.
Na miniony i kolejny tydzień zajęć stworzyliśmy siatkę pojęć z pytaniami, na które szukaliśmy i będziemy szukać dopowiedzi, m.in.: Jakiego koloru jest mleko? (białe, żółte); Które zwierzęta dają mleko? (krowa, koza, owca); Gdzie żyją zwierzęta, które dają mleko? (gospodarstwo, obora); Skąd mleko i jego produkty trafiają do sklepu? (mleczarnia); Czy jest mleko z roślin? (sojowe, ryżowe, migdałowe); Z czym możemy zjeść mleko? (chrupki); Z czego pijemy mleko? (kubeczek, szklanka, słomka); Jak można podać mleko do picia? (zimne, podgrzane); Co można zrobić z mleka?
Uczyliśmy się nowych piosenki: „Piosenka o mleku” oraz wierszy i rymowanek: „Masz tu, kotku” i „Łatka”. Rozmawialiśmy także o gospodarstwie rolnym, o zwierzątkach, które tam żyją oraz o ich domkach.
W minionym tygodniu kontynuowaliśmy zabawy z projektem „Mleko” i zdobywanie nowych doświadczeń, które dostarczyły wiele radości.
Przede wszystkim :
ćwiczyliśmy zgodną współpracę, budowaliśmy poczucie wspólnoty. Wspólnie rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas zabaw ruchowych na dworze oraz ćwiczeń gimnastycznych.
Wysłuchaliśmy opowiadań:
„Kiciuś Perski i wyrzutnia mleka” – następnie rozmawialiśmy o tym, skąd się bierze mleko, próbowaliśmy tworzyć zabawne określenia dotyczące procesu pozyskiwania mleka,
„Sekret Emilki, krowy Mateusza” – o szczęśliwej krówce, która dawała dużo mleka. Jak co tydzień dzieci uczestniczyły w zabawach sensorycznych w Kąciku Dobrego Startu.
Dzieci potrafią nazwać produkty mleczne, jakie można znaleźć w sklepie, wiedzą, jak się w nim zachować (znają poszczególne etapy zakupów). Wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiego sklepu "Mlekovitka", przypomnieliśmy sobie, ktore produkty są zdrowe ico nam dają. Zdrowe odżywianie propagowaliśmy w kolejnych dniach.
Poza tym utrwaliły pojęcie para, przeliczały elementy zbioru, tworzyły konstrukcje, ćwiczyły logiczne myślenie, łącząc w pary elementy pasujące do siebie. Poznalismy nowe słowa w języku angielskim: milk, head,mouth,eye, ear.W minionym tygodniu zakończyliśmy akcje Góra Grosza. Dzięki Państwa wsparciu, nasze przedszkole zebrało 642,70 złotych czyli ponad 40 kilogramów monet.