Drodzy Rodzice!
To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o podróżowaniu, o odkrywaniu. Zajęcia miały na celu ukazanie dzieciom, jak ważne i przyjemne jest podróżowanie, ile daje radości, jak wiele nas uczy. Podróżując, odkrywamy nowe lądy, poznajemy inny świat roślin i zwierząt. Ciekawią nas zabytki, ale też inna kultura czy obyczaje. Dowiedzieliśmy się, że na Ziemi są miejsca, w których jest zimno, i takie, gdzie panuje upał – poznaliśmy ludzi, którzy żyją w tych warunkach. Wiemy, czym zajmuje się podróżnik i co jest potrzebne podczas podróży.
Wiemy też, co robi polarnik, jakiego używa sprzętu, co to są stacje badawcze. Zajęcia wzbogacały nasz słownik o różne wyrazy, np. równik, biegun, Inuita, igloo.
Pracując z mapą i globusem, dowiedzieliśmy się, czym jest równik, potrafimy wskazać rejony, gdzie jest bardzo gorąco. Poznaliśmy nazwy zwierząt, które przystosowały się do tych warunków klimatycznych. Przypomnieliśmy sobie, jakie owoce rosną w tropikach, umiemy je nazwać, rozpoznać za pomocą zmysłu smaku.
Rozpoznajemy zwierzęta egzotyczne – potrafimy nazwać je w języku polskim i angielskim.
Poznaliśmy piosenkę Mroźne marzenia.
Nie zapominamy o codziennym myciu ząbków- wiemy , że higiena jest bardzo ważna.
Realizujemy program „Przyjaciele Zippiego- dzieci uczyły się jak rodzić sobie z uczuciem smutku i rozdrażnienia. Odgrywały scenki związane z tematyką .
W czwartek, na zajęciach profilaktycznych z panią Bożenką S. dowiedzieliśmy się - Czy i jakie prawa mają dzieci? A może również obowiązki ?
Poznaliśmy kolejną literę g, G; ćwiczyliśmy analizę i syntezę słuchową. Potrafimy odczytywać sylaby, wyrazy i zdania.
Utrwaliliśmy znajomość cyfry7 – wiemy, że tyle jest kontynentów na świecie, wiemy , że tyle dni ma tydzień. Bawiliśmy się w liczenie, dokładamy, odkładamy, porównujemy liczebność zbiorów. Dodajemy i odejmujemy na liczmanach w zakresie 7.
Chętnie korzystaliśmy z zabaw na świeżym powietrzu, doskonaliliśmy samodzielność podczas zmieniania odzieży i obuwia, hartowaliśmy organizm oraz rozwijaliśmy sprawność ruchową.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie wyznaczać miejsca, które chcielibyście odwiedzić, zobaczyć;
– wspólnie oglądać programy przyrodnicze, rozwijać w ten sposób zainteresowania dzieci;
– rysować zwierzęta, rozpoznawać ich nazwy również w języku angielskim, prowadzić rozmówki kształtujące umiejętność budowania zdań w języku angielskim;
– grać w samodzielnie skonstruowane(lub wykonane w przedszkolu)gry planszowe;
– podróżować „palcem po mapie” – odczytywać nazwy geograficzne, rozmawiać na temat odwiedzonych miejsc, rozpoznawać flagi państw itp.;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m,l,t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g – łączyć w pary wielką i małą, układać z nich proste wyrazy i je odczytywać;
– spróbować wyhodować roślinę z pestki owocu cytrusowego (cytryna, awokado) lub stworzyć hodowlę kaktusa, aloesu.