Drodzy Rodzice
W ostatnim czasie cały tydzień przygotowywaliśmy się do święta Babci i Dziadka. Opowiadaliśmy o swoim domu i o tym, jak spędzamy czas ze swoimi dziadkami. Poznaliśmy zabawy, w które dawniej się bawiono. Z uwagą słuchaliśmy, a następnie uczyliśmy się na pamięć wierszy Dla babci i Dla dziadka, a także piosenki o dziadkach. Śpiewaliśmy, graliśmy na bębenkach.
Farbami malowaliśmy portrety babci i dziadka. Wykonaliśmy laurki i prezent – ramkę zdjęciem lub obrazkiem. Wspólnie przygotowaliśmy kwiaty z bibuły
W słyszanych wyrazach wskazywaliśmy głoskę b, a potem na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie rysowaliśmy kształty literopodobne.
Podczas zabaw matematycznych klasyfikowaliśmy przedmioty według dwóch wybranych cech. Przeliczaliśmy elementy w zbiorach.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
-
Rozmowy o tradycjach rodzinnych i wspólnym świętowaniu.
-
Oglądanie albumów rodzinnych, szczególnie zdjęć z czasów dzieciństwa / młodości
dziadków.
-
Śpiewanie popularnych dawniej piosenek, zabawy w ulubione gry dziadków.
-
Zachęcanie dziadków do wspomnień, opowieści o czasach, gdy byli mali.
-
Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według dwóch wybranych cech.
-
Zabawy w wyszukiwanie głosek (p i b) w słyszanych słowach.
-
Zabawy w dorysowywanie brakujących elementów, np. dorysowywanie drugiego Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
rymowanek.
Kolejny zimowy tydzień spędziliśmy, rozmawiając o naszych ulubionych książkach i czytając przyniesione przez dzieci bajki i baśnie. Rozmawialiśmy także o teatrze kukiełkowym, teatrze cieni, używaliśmy słów: aktor, scena, kurtyna, bilet, kasa. Dowiedzieliśmy się, jak należy zachowywać się podczas spektaklu.
Przygotowywaliśmy zabawy teatralne, wykonywaliśmy książeczki oraz kukiełki z papieru i innych materiałów. Uczyliśmy się planować naszą pracę. Wykorzystując wyobraźnię, samodzielnie układaliśmy bajki. Uzupełnialiśmy także treść baśni, które znamy.
Różnicowaliśmy przedmioty, używając pojęć: coraz większe, coraz mniejsze.
Różnymi technikami tworzyliśmy prace plastyczne na temat ulubionych postaci z bajek. Układaliśmy i rysowaliśmy grę planszową. Bawiliśmy się kolorowymi kubeczkami na macie do kodowania, budowaliśmy wielokolorowe wieże .
Wykonując ćwiczenia gimnastyczne, poruszaliśmy się zgodnie z poleceniami. Podczas zabaw pantomimicznych uczyliśmy się przekazywać informacje tylko za pomocą ruchu i mimiki.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
-
Rozmowy o tradycjach rodzinnych i wspólnym świętowaniu.
-
Oglądanie albumów rodzinnych, szczególnie zdjęć z czasów dzieciństwa / młodości
dziadków.
-
Śpiewanie popularnych dawniej piosenek, zabawy w ulubione gry dziadków.
-
Zachęcanie dziadków do wspomnień, opowieści o czasach, gdy byli mali.
-
Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według dwóch wybranych cech.
-
Zabawy w wyszukiwanie głosek (p i b) w słyszanych słowach.
-
Rozmowy o ulubionych postaciach z baśni.
-
Wizyta w teatrze dla dzieci lub domowe zabawy w teatr (przebieranie się,
odgrywanie ról, teatr cieni – wspólne wymyślanie historyjek z wykorzystaniem
światła lampki i cienia, jaki rzucają na ścianę różne przedmioty lub nasze dłonie).
-
Opowiadanie przed snem znanych baśni lub wymyślanie własnych.
-
Zabawy w naśladowanie mimiki – dziecko powtarza miny, które widzi, a potem
samo proponuje swoje miny, które trzeba naśladować.
-
Zabawy usprawniające aparat mowy – język to wybrana postać i wykonuje to, co zwykle robi się o poranku, np. myje buzię, czyści zęby, gimnastykuje się, robi porządki. Ruchy języka i historyjka zależą od inwencji osób bawiących się.
-
Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.