Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

I i II TYDZIEŃ LUTEGO

Drodzy Rodzice

W ostatnim czasie cały tydzień przygotowywaliśmy się do święta Babci i Dziadka. Opowiadaliśmy o swoim domu i o tym, jak spędzamy czas ze swoimi dziadkami. Poznaliśmy zabawy, w które dawniej się bawiono. Z uwagą słuchaliśmy, a następnie uczyliśmy się na pamięć wierszy Dla babci i Dla dziadka, a także piosenki o dziadkach. Śpiewaliśmy, graliśmy na bębenkach.

Farbami malowaliśmy portrety babci i dziadka. Wykonaliśmy laurki i prezent – ramkę zdjęciem lub obrazkiem. Wspólnie przygotowaliśmy kwiaty z bibuły

W słyszanych wyrazach wskazywaliśmy głoskę b, a potem na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie rysowaliśmy kształty literopodobne.

Podczas zabaw matematycznych klasyfikowaliśmy przedmioty według dwóch wybranych cech. Przeliczaliśmy elementy w zbiorach.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tradycjach rodzinnych i wspólnym świętowaniu.

  • Oglądanie albumów rodzinnych, szczególnie zdjęć z czasów dzieciństwa / młodości

    dziadków.

  • Śpiewanie popularnych dawniej piosenek, zabawy w ulubione gry dziadków.

  • Zachęcanie dziadków do wspomnień, opowieści o czasach, gdy byli mali.

  • Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według dwóch wybranych cech.

  • Zabawy w wyszukiwanie głosek (p i b) w słyszanych słowach.

  • Zabawy w dorysowywanie brakujących elementów, np. dorysowywanie drugiego Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie

    rymowanek.

    Kolejny zimowy tydzień spędziliśmy, rozmawiając o naszych ulubionych książkach i czytając przyniesione przez dzieci bajki i baśnie. Rozmawialiśmy także o teatrze kukiełkowym, teatrze cieni, używaliśmy słów: aktor, scena, kurtyna, bilet, kasa. Dowiedzieliśmy się, jak należy zachowywać się podczas spektaklu.

Przygotowywaliśmy zabawy teatralne, wykonywaliśmy książeczki oraz kukiełki z papieru i innych materiałów. Uczyliśmy się planować naszą pracę. Wykorzystując wyobraźnię, samodzielnie układaliśmy bajki. Uzupełnialiśmy także treść baśni, które znamy.

Różnicowaliśmy przedmioty, używając pojęć: coraz większe, coraz mniejsze.

Różnymi technikami tworzyliśmy prace plastyczne na temat ulubionych postaci z bajek. Układaliśmy i rysowaliśmy grę planszową. Bawiliśmy się kolorowymi kubeczkami na macie do kodowania, budowaliśmy wielokolorowe wieże .

Wykonując ćwiczenia gimnastyczne, poruszaliśmy się zgodnie z poleceniami. Podczas zabaw pantomimicznych uczyliśmy się przekazywać informacje tylko za pomocą ruchu i mimiki.

Dobre pomysły dla  rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tradycjach rodzinnych i wspólnym świętowaniu.

  • Oglądanie albumów rodzinnych, szczególnie zdjęć z czasów dzieciństwa / młodości

    dziadków.

  • Śpiewanie popularnych dawniej piosenek, zabawy w ulubione gry dziadków.

  • Zachęcanie dziadków do wspomnień, opowieści o czasach, gdy byli mali.

  • Zabawy w wyszukiwanie podobnych przedmiotów według dwóch wybranych cech.

  • Zabawy w wyszukiwanie głosek (p i b) w słyszanych słowach.

  • Rozmowy o ulubionych postaciach z baśni.

  • Wizyta w teatrze dla dzieci lub domowe zabawy w teatr (przebieranie się,

    odgrywanie ról, teatr cieni – wspólne wymyślanie historyjek z wykorzystaniem

    światła lampki i cienia, jaki rzucają na ścianę różne przedmioty lub nasze dłonie).

  • Opowiadanie przed snem znanych baśni lub wymyślanie własnych.

  • Zabawy w naśladowanie mimiki – dziecko powtarza miny, które widzi, a potem

    samo proponuje swoje miny, które trzeba naśladować.

  • Zabawy usprawniające aparat mowy – język to wybrana postać i wykonuje to, co zwykle robi się o poranku, np. myje buzię, czyści zęby, gimnastykuje się, robi porządki. Ruchy języka i historyjka zależą od inwencji osób bawiących się.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

NA GÓRĘ