Drodzy Rodzice,
w kolejnym zimowym tygodniu rozmawialiśmy o tym, czego zwierzęta potrzebują, by przetrwać zimę. Łączyliśmy tropy ze zwierzętami, które je zostawiły.
Opisując różne materiały, używaliśmy pojęć: gładki, szorstki, chropowaty, przyjemny, nieprzyjemny. Uczyliśmy się rozwijać zdania.
W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską u. Przeliczaliśmy sylaby w wyrazach.
Podczas zabaw matematycznych posługiwaliśmy się liczebnikami głównymi i porządkowymi: 1, 2, 3. Tworzyliśmy zbiory, które zawierały po tyle samo elementów. Układaliśmy rytmy dwu- i trzyelementowe.
Z różnych materiałów tworzyliśmy prace plastyczne.
Podczas zabaw wykonywaliśmy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do zmieniającego się rytmu. Naśladowaliśmy głosy zwierząt.
W tym tygodniu w naszym Przedszkolu odbył się konkurs kolęd, pastorałek i piosenek świątecznych. Wzięły w nim udział dzieci z rożnych grup i placówek. Wszyscy prezentowali się znakomicie dbając o zachowanie tak pięknej tradycji jak wspólne kolędowanie. Naszą grupę reprezentowała Asia wraz z siostrą Alicją. Zaśpiewały kolędę pt. ”Świeć gwiazdeczko”. Dziewczynkom gratulujemy sukcesu i zajęcia drugiego zaszczytnego miejsca!!! Wszystkie dzieci z naszej grupy zaprezentowały układa taneczny NOEL z wykorzystaniem lampionów, który podkreślił klimat całego koncertu.Relacja na stronie przedszkola.
Na koniec tygodnia w naszym przedszkolu odbył się Bal karnawałowy „Na dzikim zachodzie”, na którym nie zabrakło prawdziwego szaleństwa i mnóstwa fantastycznych gości. Na Bal przybyli nie tylko kowboje i kowbojki, ale były tez księżniczki, królewny, kotki i mnóstwo innych postaci z bajek. Zapraszamy do obejrzenia relacji z tej imprezy na stronie przedszkola.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
-
Rozmowy o tym, jak można pomagać zwierzętom w zimie.
-
Wspólne wykonanie karmnika dla ptaków i systematyczne ich dokarmianie.
-
Spacer w parku / lesie oraz próby wyszukania i rozpoznania tropów zwierząt na
śniegu.
-
Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, przeliczanie ich i układanie zbiorów z tylu elementów, ile było sylab w danym wyrazie.
-
Zabawy w rozwijanie zdań – najpierw jedna osoba mówi: Niedźwiedź śpi. Kolejna dopowiada: Duży niedźwiedź śpi itd.
-
Zabawy we wskazywanie poznanych ostatnio głosek (k, u) – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska występuje na początku lub na końcu wyrazu.
• Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek, recytowanie rymowanek.