Drodzy Rodzice,
w pierwszym tygodniu stycznia na podstawie słuchanych tekstów i własnych obserwacji rozmawialiśmy o porach roku i miesiącach (czym się charakteryzują, z czym się kojarzą). Utrwalaliśmy nazwy i kolejność miesięcy oraz dni tygodnia.
Poznaliśmy zwyczaje związane z nocą sylwestrową i składaniem życzeń. Rozmawialiśmy o marzeniach i planach związanych z nowym rokiem.
W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską p. Rysowaliśmy po śladzie i w tunelu. Dzieliliśmy wyrazy na sylaby, rozwiązywaliśmy rebusy. Naśladowaliśmy różne dźwięki.
Utrwalaliśmy umiejętność posługiwania się pojęciami: najmłodszy, najstarszy, najwyższy, najniższy.
Podczas zabaw ruchowych z elementami pantomimy wykonywaliśmy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i umiejętności naśladowcze.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
-
Rozmowy o zmianach w przyrodzie zależnych od pory roku.
-
Rozmowy o noworocznych postanowieniach – wspólne planowanie zadań,
dzielenie się marzeniami, chęcią podjęcia nowych wyzwań.
-
Stworzenie rodzinnego kalendarza – zapisywanie / rysowanie obowiązków
wszystkich członków rodziny na każdy dzień tygodnia.
-
Zabawy w wyszukiwanie przedmiotów, ludzi, zwierząt według cechy naj..., np.:
Które zwierzę jest najwyższe?, Kto jest w rodzinie najmłodszy?, Co jest w pokoju największe?.
Zabawy w mówienie pierwszej głoski – dziecko słucha wyrazu i powtarza głoskę, Którą zaczyna się wyraz
-
Zabawy w dorysowywanie brakujących elementów.
-
Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
rymowanek.