Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

II i III TYDZIEŃ MARCA

Drodzy Rodzice!

W drugim tygodniu marca przedszkolaki przyglądały się otaczającej je przyrodzie i szukały pierwszych zwiastunów wiosny. Poznając historię budzących się do życia roślin śpiących podczas zimy w nasionach lub cebulkach, dzieci wysłuchały opowiadania ilustrowanego sylwetami pt. „O żółtym tulipanie”. Na podstawie tego utworu rozmawiały, czego rośliny potrzebują do wzrostu.

Z okresem przedwiośnia związane jest powiedzenie „W marcu jak w garncu”, dzieci poznały kapryśny charakter marcowej pogody. Bawiły się również w zabawę matematyczną „Gotujemy marcową pogodę”. Wykonały improwizację ruchową, tworząc „Taniec dla wiosny” , a także prace plastyczną „Wiosenne kwiaty” . Rozmawiały o wiosennych kwiatach, wykonując taniec do utworu F. Chopina „Taniec kwiatów” oraz o pracach wykonywanych w ogrodzie wiosną i używanych do nich narzędzi i sprzętach ogrodniczych.

Dzieci poznały nową wartość – „szczerość”. Podczas słuchania wiersza J. Brzechwy pt. „Kłamczucha” dowiedziały się, że nieładnie jest kłamać. W dalszej części zajęć zastanawiały się, które postacie z bajek i baśni posłużyły się kłamstwem, aby oszukać pozytywnego bohatera i samemu zyskać upragnioną rzecz czy spełnić swoje pragnienie oraz wymieniały postacie, które zawsze były prawdomówne.

W trzecim tygodniu marca przygotowywaliśmy się do nadchodzącej Wielkanocy. W poniedziałek dzieci poznały nową wartość – „tradycję” i rozmawiały o niej na podstawie wiersza M. Szeląg pt. „Wielkanocny stół”, nazywając tradycyjne potrawy wielkanocne. Po omówieniu wiersza przedszkolaki wzięły udział w zabawie tematycznej „Szykujemy wielkanocny stół” i zabawie ruchowej „Do wielkanocnego stołu!”. Dzieci bawiły się tego dnia również w zabawę integracyjną „Jajo”, zabawę ruchową „Jajeczka do święconek”. Przedszkolaki poznały nową piosenkę pt. „Wzorek na pisance”, której rytm wygrywały na instrumentach.

Głównym tematem zajęć były także pisanki. Dzieci malowały jajka i następnie je ozdabiały. Brały udział w zabawie ruchowej z rymowanką „Tobie barwne jajo dam” oraz wycinały kolorowe pisanki, które później posłużyły jako pomoce dydaktyczne do wielu zabaw, głównie matematycznych – do zabawy klasyfikacyjnej „Segregujemy pisanki”, zabawy doskonalącej umiejętności dodawania i odejmowania „Liczymy jajeczka”, zabawy w rytmy „A co po tej pisance?”, zabawy ruchowej „Wymieńmy się pisankami”.

W czwartek obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny oraz Światowy Dzień Zespołu Downa, czyli dzień kolorowej skarpetki. Tego dnia dzieci były ubrane na zielono, a także miały kolorowe skarpetki ,,nie do pary”, jako wyraz radości i solidarności z osobami z Zespołem Downa. Tego dnia w ogrodzie przedszkolnym powitaliśmy wiosnę paląc marzanny.

W piątek dzieci siały owies i wykonały baranki z papieru i waty, a także rozmawiały na podstawie ilustracji o jajkach znoszonych przez różne ptaki. Podczas zabawy badawczej dowiedziały się „co znajdą pod skorupką”. Tego dnia odbyło się spotkanie z Panią Magdą na którym szukaliśmy odpowiedzi na pytanie ,,Co było pierwsze – jajko czy kura?” . Przedszkolaki poszerzyły wiedzę na temat jajek oraz zwierząt jajorodnych.

 

Drodzy Rodzice, prosimy o wprowadzanie dziecka w świąteczne przygotowania w Waszych domach. Aby kształtować w małym człowieku poczucie świątecznej jedności i zwyczaj kultywowania wielkanocnych tradycji, należy go od maleńkości zapraszać do wspólnego przygotowywania świątecznych potraw, wspólnego malowania jajek, tworzenia koszyczka wielkanocnego itp. , bo zgodnie z przysłowiem „Czym skorupka za młodu nasiąknie...”

W kolejnym tygodniu kontynuować będziemy temat związany z Wielkanocą i rozwijać u dzieci potrzebę kultywowania polskich wielkanocnych zwyczajów.

Bardzo prosimy o przyniesienie śmigusówek na wtorkowe zajęcia.

NA GÓRĘ