Przedszkole Integracyjne nr 4

07-200 Wyszków

ul. Sowińskiego 27 B

tel. 297425817

pi4@wyszkow.eu

OSTATNI TYDZIEŃ LUTEGO i I TYDZIEŃ MARCA

Drodzy Rodzice,

w mijającym tygodniu najwięcej uwagi poświęciliśmy temu, jak wyglądało życie na Ziemi przed tysiącami lat. Na podstawie różnych tekstów i ilustracji rozmawialiśmy o tym, jakie zwierzęta i rośliny wtedy występowały, czym charakteryzowały się dinozaury, gdzie mieszkali jaskiniowcy i jak wyglądała ich codzienność.  Dyskutowaliśmy o tym, co robi archeolog na wykopaliskach, a także sami zamieniliśmy się na chwilę w archeologów i szukaliśmy skarbów.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską s. Kreśliliśmy po śladzie i rysowaliśmy w tunelu szlaczki oraz kształty literopodobne.

Podczas zabaw matematycznych doskonaliliśmy umiejętność dodawania i odejmowania różnych przedmiotów. Ćwiczyliśmy przeliczanie elementów i tworzenie zbiorów sześcioelementowych. Używaliśmy liczebnika głównego i porządkowego 4. Z różnych figur geometrycznych układaliśmy sylwetki zwierząt i roślin.

Uczestniczyliśmy w zajęciach z kodowania, pomogły nam w tym plansze i kolorowe kubeczki.

Uczestniczyliśmy w zabawach rytmicznych i muzycznych, a każdy poranek umilały nam znajome melodie.

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, skąd można dowiedzieć się, jak dawniej żyli ludzie.
  • Wspólne oglądanie książek i filmów o zamierzchłych czasach (o mamutach, dinozaurach, jaskiniowcach, o procesie tworzenia się węgla).
  • Oglądanie bursztynów z zatopionymi w nich zwierzętami i roślinami (na żywo lub na ilustracjach).
  • Wizyta w parku dinozaurów – w miarę możliwości rodziców.
  • Zabawy w przeliczanie.
  • Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów o różnej liczbie elementów.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie

 

 

 

 

Pierwszy tydzień marca

Drodzy Rodzice,

 

w marcowym tygodniu najwięcej uwagi poświęciliśmy zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego obserwowaliśmy, jak zmieniają się krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty, a także nasłuchiwaliśmy, czy wróciły już ptaki. Poznaliśmy przysłowie W marcu jak w garncu i rozmawialiśmy o tym, jak dobierać odpowiedni ubiór do pogody. Dowiedzieliśmy się, do czego służy kalendarz. Przygotowaliśmy kalendarz pogody i przedstawialiśmy za pomocą symboli obserwowaną aurę.

Nauczyliśmy się słów do piosenki o nadchodzącej porze roku „Bajeczna wiosna”.

Rozpoznawaliśmy dźwięki, które można usłyszeć w marcu – odgłosy deszczu, wiatru, burzy.

Posługiwaliśmy się liczebnikiem głównym i porządkowym 5. Zapamiętywaliśmy kształt cyfry 5. Tworzyliśmy zbiory pięcioelementowe. Utrwalaliśmy my pojęcia: lewa strona, prawa strona.

8 marca wspólnie obchodziliśmy Dzień Kobiet, tuż po śniadaniu chłopcy zaśpiewali „Sto lat” wszystkim dużym i małym kobietkom, a następnie żeby umilić sobie ten dzień przygotowaliśmy owocowe deserki, dodaliśmy trochę galaretki i bitej śmietany. Było pysznie!

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o zachowaniu zwierząt wiosną.
  • Spacery, wspólne wyszukiwanie oznak wiosny.
  • Oglądanie książek / filmów na temat budzenia się przyrody do życia.
  • Zabawy w przeliczanie i tworzenie zbiorów siedmioelementowych.
  • Zabawy w klasyfikowanie przedmiotów według dwóch podanych cech.
  • Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie

 

NA GÓRĘ