Drodzy Rodzice,
w mijającym tygodniu najwięcej uwagi poświęciliśmy temu, jak wyglądało życie na Ziemi przed tysiącami lat. Na podstawie różnych tekstów i ilustracji rozmawialiśmy o tym, jakie zwierzęta i rośliny wtedy występowały, czym charakteryzowały się dinozaury, gdzie mieszkali jaskiniowcy i jak wyglądała ich codzienność. Dyskutowaliśmy o tym, co robi archeolog na wykopaliskach, a także sami zamieniliśmy się na chwilę w archeologów i szukaliśmy skarbów.
W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską s. Kreśliliśmy po śladzie i rysowaliśmy w tunelu szlaczki oraz kształty literopodobne.
Podczas zabaw matematycznych doskonaliliśmy umiejętność dodawania i odejmowania różnych przedmiotów. Ćwiczyliśmy przeliczanie elementów i tworzenie zbiorów sześcioelementowych. Używaliśmy liczebnika głównego i porządkowego 4. Z różnych figur geometrycznych układaliśmy sylwetki zwierząt i roślin.
Uczestniczyliśmy w zajęciach z kodowania, pomogły nam w tym plansze i kolorowe kubeczki.
Uczestniczyliśmy w zabawach rytmicznych i muzycznych, a każdy poranek umilały nam znajome melodie.
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
- Rozmowy o tym, skąd można dowiedzieć się, jak dawniej żyli ludzie.
- Wspólne oglądanie książek i filmów o zamierzchłych czasach (o mamutach, dinozaurach, jaskiniowcach, o procesie tworzenia się węgla).
- Oglądanie bursztynów z zatopionymi w nich zwierzętami i roślinami (na żywo lub na ilustracjach).
- Wizyta w parku dinozaurów – w miarę możliwości rodziców.
- Zabawy w przeliczanie.
- Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
- Zabawy w tworzenie zbiorów o różnej liczbie elementów.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie
Pierwszy tydzień marca
Drodzy Rodzice,
w marcowym tygodniu najwięcej uwagi poświęciliśmy zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego obserwowaliśmy, jak zmieniają się krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty, a także nasłuchiwaliśmy, czy wróciły już ptaki. Poznaliśmy przysłowie W marcu jak w garncu i rozmawialiśmy o tym, jak dobierać odpowiedni ubiór do pogody. Dowiedzieliśmy się, do czego służy kalendarz. Przygotowaliśmy kalendarz pogody i przedstawialiśmy za pomocą symboli obserwowaną aurę.
Nauczyliśmy się słów do piosenki o nadchodzącej porze roku „Bajeczna wiosna”.
Rozpoznawaliśmy dźwięki, które można usłyszeć w marcu – odgłosy deszczu, wiatru, burzy.
Posługiwaliśmy się liczebnikiem głównym i porządkowym 5. Zapamiętywaliśmy kształt cyfry 5. Tworzyliśmy zbiory pięcioelementowe. Utrwalaliśmy my pojęcia: lewa strona, prawa strona.
8 marca wspólnie obchodziliśmy Dzień Kobiet, tuż po śniadaniu chłopcy zaśpiewali „Sto lat” wszystkim dużym i małym kobietkom, a następnie żeby umilić sobie ten dzień przygotowaliśmy owocowe deserki, dodaliśmy trochę galaretki i bitej śmietany. Było pysznie!
Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
- Rozmowy o zachowaniu zwierząt wiosną.
- Spacery, wspólne wyszukiwanie oznak wiosny.
- Oglądanie książek / filmów na temat budzenia się przyrody do życia.
- Zabawy w przeliczanie i tworzenie zbiorów siedmioelementowych.
- Zabawy w klasyfikowanie przedmiotów według dwóch podanych cech.
- Zabawy w odgadywanie dźwięków – dziecko ma zasłonięte oczy i musi zgadnąć słyszany dźwięk.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie