„Jestem kulturalny” – takie hasło przyświecało nam przez ostatnie dwa tygodnie.
W praktyce oznaczało to osiąganie kolejnych umiejętności emocjonalnych, społecznych, językowych, muzycznych i plastycznych, poszerzanie wiedzy na temat savoir-vivre’u i stosowania tych zasad na co dzień. Przedszkolaki:
-ćwiczyły kulturalne zachowanie się przy stole,
-utrwalały zachowania społecznie akceptowane,
aktywnie uczestniczyły w życiu kulturalnym przedszkola,
-poznały akcesoria uroczystości typu urodziny, kształtowały odpowiednie zachowanie się podczas takich uroczystości,
-poszerzały doświadczenia językowe,
utrwalały znajomość zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję;
-ćwiczyły umiejętność odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji,
próbowały określić własne prawa na podstawie piosenki „Nie podoba mi się to”,
-ćwiczyły umiejętność wyrażania sprzeciwu w sytuacjach, w których czują się niekomfortowo, uświadomiły sobie, że one też mogą powiedzieć NIE,
-wyrażały emocje w formie śpiewu,
-rozwijały zdolności plastyczne,
-wyrażały siebie w pracach plastycznych,
-dostrzegły wartość emocjonalną w gotowej pracy.
3 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, dzieci dowiedziały się z jakimi problemami borykają się dzieci ze spectrum autyzmu, aby choć trochę przybliżyć się do danych informacji przedszkolaki ubrały w tym dniu ubrania w kolorze niebieskim, przypisanym dla tego święta.
12 kwietnia nasze przedszkole zamieniło się w aromatyczną, słodką krainę, a to wszystko za sprawą obchodów Dnia Czekolady.
Tego dnia Maluszki poznały podstawowe rodzaje czekolady i dowiedziały się, że różnica między nimi wynika z ilości zawartego w nich kakao. Dzieci dowiedziały się jaki jest proces tworzenia czekolady i częściowo go wykonaliśmy. Zrobiliśmy mini czekoladki, które dzieci zqbraly do domu. Wszystkie nasze aktywności, zabawy i praca plastyczna związana była z tematem czekolady. Dzień czekolady zakończyliśmy zjedzeniem pysznych owoców w czekoladzie.